lørdag 21. november 2009

Litt mer om Maja

Hei, og velkommen!


Jeg er en ung, nysgjerrig og en smule rastløs sjel ved navn Maja. Med alle mine interesser og hobbyer, noen sære, noen normale, har jeg ofte mange baller i lufta og mye spennende å fylle dagene med. Utdannet sykepleier, hardbarka vegetarianer, dyrevernsforkjemper, naturelsker og liten nok til å få plass i en ryggsekk.




Jeg kan ikke legge skjul på at det er dyr, spesielt hest, som har preget og forsatt preger mesteparten av livet mitt. Det er når jeg er sammen med disse firbente, store, mystiske, edle og godhjertede vrinskende vennene at jeg er i mitt ess.

Interessen for spansk gjorde sitt innrykk høsten 2005, da jobbet jeg med Mayaindianerne oppe i fjellet i Guatemala, og siden da har interessen for spansk bare vokst seg større. Dette har resultert i at jeg skal studere dette fargerike språket på La Universidad de Navarra (Pamplona, Spania) våren 2010.




Ellers kan jeg jo nevne at jeg er ekstremt glad i å reise, og lever under mottoet at det er bedre å reise aleine enn å bli igjen hjemme. Med mere reiseerfaring solo enn sammen med venner, har jeg forelsket meg i den friheten og mulighetene soloreiser byr på. Du kommer lettere i kontakt med folk, kan gjøre som du vil, og reiser hjem igjen med en selvsikkerhet og selvtilitt som er flere ganger større. Jeg unngår turister og storbyer, trekkes mot det øde og unike ved hvert sted, og søker mot verdens urørte og fjerntliggende steder.

Jeg hadde en tøff start på livet og kunne like gjerne vært død som levende. Jeg sitter derfor igjen med et ønske om å leve livet fullt ut. Jeg vil ikke bare overleve, jeg vil leve. Og oppleve!
Jeg drømmer om å backpacke Mongolia og Alaska. Europa fra hesteryggen er vel en av mine innerste drømmer. Jeg gikk på padlekurs i sommer, og en lengre tur med havkajakk et eller annet sted i verden frister også.




To bekymrede foreldre sitter igjen hjemme når en liten  jente drar ut i den store verden aleine. Det er også disse personene som bringer fornuften min ned til bakkenivå igjen når iver og fantasi blandes litt for godt sammen og reiseplanene går litt over styr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar