lørdag 1. mai 2010

Puente la Reina og skoleslutt

Selv om det er lenge siden forrige blogg betyr ikke det at det ikke har skjedd ting her, for det har det gjort i aller høyeste grad :)

Pilgrimsveien et sted mellom Pamplona og Puente la Reina

For 2-3 uker siden skulle Marie, Lita, Julie, Rebecca og jeg gå pilgrimsveien fra Pamplona til Puente la Reina, som er første store stoppested fra Pamplona videre mot Santiago. Da vi våknet opp søndag morgen regnet det, og en etter en trakk de seg alle sammen bortsett fra Julie (Canada) og meg. Vi er jo begge vandt til alt slags vær og litt regn stopper ikke oss, og vi var veldig glade for at vi gikk for det ble en kjempefin tur. Dessuten slå sluttet det å regne etter 30 min, så kjipt for de som ble igjen hjemme.


Turen er på 23 km, så vi gikk i overkant av 2 mil. I starten var det mye oppoverbakke, og vi passerte el Perdón, som er høyeste punkt på turen. Det var hit jeg gikk for maaaange uker siden. Fra el Perdon var det mye nedoverbakke og flatt til vi kom fram, ca 5 timer senere.



Puente la Reina var en koselig liten landsby, med den berømte broen (Puente) som faktisk heter noe sånt som Pilgrimene`s bro.

Puente la Reina

Siden det bare ble Julie og meg som tok turen hit så var kjæresten til Julie så snill å komme og hente oss i bilen så vi slapp å ta buss hjem. 

SKOLESLUTT
Jeg har også hatt min siste skoledag, litt trist og vemodig men også veldig deilig. Baksiden er at til uka så har jeg fire eksamener på tre dager... 

Selv om skolen er slutt så betyr ikke det at jeg er ferdig på universitetet, for jeg har meldt meg på et forberedelseskurs til den internasjonale eksamenen jeg skal ta 21 mai. Og det er den eksamen jeg gruer meg mest til, den er størst og viktigst. 

Og en ting til: Maya fra Japan kjøpte flybillett til Norge i går så hun kommer på besøk i slutten av juni!!!!!!!!! Gleder meg :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar