søndag 11. april 2010

Mallorca, dag 3

Torsdag var vi tidlig oppe, eller det vil si jeg var tidlig oppe og vekte Lucie. Hun er av mennesketypen som kan sove hele dagen, jeg er motsatt. Allerede kl ni satt vi i bilen og kjørte i retning der vi avsluttet i går, men denne gangen straka vegen på hovedveien i steden for fjellveien for å spare tid.

 Sa Calobra

Sa Calobra er en beskyttet strandperle, bitteliten men meget idyllisk. Det er ikke så mange som finner veien ut dit, og vi hadde tok ikke dratt dit hadde vi ikke blitt anbefalt av hotellstaben. Jeg har aldri kjørt på så ille vei før! Det var ikke det at asfalten var hullete eller ujevn, men det at det var innmari bratt og smalt og svingete. Det var ekstremt. Og hadde jeg visst på forhånd hvordan veien var tror jeg ikke jeg hadde våget meg ut på den. Men det var verdt det!

Sa Calobra

Sa Calobra

Videre gikk turen til Lluc og Pollenca, og vi var så vidt innom halvøya Formentor.

 Pollenca, og steintrappa som byen er kjent for

I den større byen Alcúdia stoppet vi for en lengre pause og vi likte oss godt i gamledelen. Her var jeg faktisk for mange år siden med pappa og storesøster Marte, men da var jeg ganske liten.

Inngangsporten til gamledelen og kjernen av Alcúdia

Alcúdia

Det ble igjen en sen kveld tilbake i Palma, med god mat på restaurant.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar