mandag 1. februar 2010

Jeg flytter

Det har skjedd mye i løpet av helgen, og i grove trekk har det resultert i at jeg flytter til en annen leilighet. Jeg er veldig glad i leiligheten hvor jeg har bodd inntil nå, med huseier og beboere og alt, men jeg har blitt kjent med to jenter fra Tsjekkia som deler en leilighet hvor de har et rom ledig. Så da flytter jeg dit i kveld!

Jeg flytter ikke lenger enn ti min gange. Jentene heter Marie og Lucia, etternavnene er så vanskelige så de husker jeg ikke. Marie går i samme gramatikk klasse som meg, Lucia snakker allerede spansk flytende. Siden de er bedre i spansk enn i engelsk kommuniserer vi på spansk.

Jeg grua meg veldig til å fortelle det til huseieren min, han har jo bare vært verdens beste. Men han forstod meg godt og ville bare det beste for meg, litt synd syntes jo han det var, for han ville så gjerne lære mere norsk. Jeg sliter fortsatt med litt dårlig samvittighet.


Museet i Pamplona

Ellers så har jeg i løpet av de siste dagene vært på kino og sett Avatar på spansk, en utfordring og en opplevelse. Jeg har vært hos Marie og Lucia to påfølgende kvelder for å se på spanske filmer, drikke vin og skravle. Har også vært en tur på museet, som viser kunstutviklingen helt fra steinaldertiden og til nå. Faktisk litt interessant.

Jeg har min første spanskprøve på torsdag, og innlevering på torsdag og fredag. Jeg synes fortsatt det er en utfordring å prate, og skulle gjerne hatt noen spanske venner som tvang meg ut i det. Det blir jo ikke mere spanskprating enn hva det blir på skolen, men det blir kanskje litt bedre når jeg flytter inn til Marie og Lucia. Gleder meg!

Så da er det bare å pakke kofferten, som forøvrig er lettere sagt enn gjort med alle duppeditter og bøker jeg har kjøpt etter ankomst, og si hadet til Calle de Abejeras og flytte inn på Calle de Iturrama :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar