tirsdag 26. januar 2010

Helgetur utsettes, og jeg har verdens beste huseier!

Med fri fra skolen på torsdag hadde jeg planer om å droppe skolen på fredag og ta meg en helgetur til en nasjonalpark i Jaén (Andalucía), men med fare for 10 cm snø og kald vind i nærmeste omkrets velger jeg å utsette turen til været blir litt mere stabilt. Jeg hadde tross alt planer om å hike og evt campe ute, så da frister det med litt varmere temperatur. Men det skal ikke mange gradene til før jeg våger meg sørover. Det er jo mange helger igjen, og mange andre fredager man kan skippe skolen...!


Fra klasseturen til San Sebastián

Huseier from heaven!

Jeg traff ikke huseieren før for få dager siden, for han besøkte sønnen sin i England. Han er utrolig pratsom, så når du først har kommet innenfor døra har du store problemer med å komme ut igjen. Men han er innmari hyggelig, det eneste han vil er at vi skal ha det bra, og dersom det er det minste ting vi lurer på så skal vi ikke tvile med å spørre.



Det neste han ønsker er at jeg skal lære spansk, så han snakket godt og tydelig til meg. Og han er nysgjerrig på alt og lærte sin første norske frase i kveld. Jeg føler nesten jeg har en bestefar rett over gangen.

Ellers så har jeg kjøpt meg en kaktus, som dere kan se på bildet over. Noen bilder har jeg også fått hengt opp på veggene, men de kom opp etter at bildet ble tatt.

Nå sitter jeg på café og drikker en herlig smoothie (som det ikke er mere igjen av nå) sammen med Lauren og Kristen fra USA og med spanskbøker og pc`er strødd rundt på bordet. På torsdag skal vi se Avatar på spansk. 

1 kommentar:

  1. Hei Maja!
    Jeg kikka nettopp igjennom bloggen din, og det ser jo helt fantastisk ut. Du har det bra der nede også regner jeg med =)
    Hvor lenge blir oppholdet egentlig? Gleder meg til "M-treffet" i sommer, og oppdatering fra turen.
    Hilsen Madde

    SvarSlett