lørdag 23. januar 2010

All the pretty horses!

Endelig har jeg funnet fram til en stall, men det ble verken Zolina eller Labiano som jeg har lett etter med sykkel, det ble en 15 min busstur til Añezcar.


 Utkanten av Añezcar

Bussystemet er så mye bedre utviklet her enn i Tbg, hele stasjonen ligger under bakken og er mye større og har mye bedre oversikt. Jeg ba bussjåføren om å si ifra når jeg skulle gå av, og om ikke lenge stod jeg godt plantet på en sidevei i en liten landsby. Men hvor var hestene? Jeg spurte første bil som passerte, og om ikke jeg har mere flaks enn hva jeg har godt av så vet ikke jeg, for i bilen satt det et gammelt ektepar som også skulle til stallen. Hopp inn!

5 min etterpå var vi framme ved stallen. Jeg dro opp bare for å snakke med klubben og høre hva de kan tilby. For å bli med på ridetur må man være en gjeng på minst to, så rideskolen skal kontakte meg dersom det er en gruppe jeg kan bli med ut på tur sammen med.



For å ta buss tilbake måtte jeg vente i tre timer, noe som ikke fristet så veldig. Dermed tok jeg beina fatt, og 10 km og 2 1/2 time senere var jeg tilbake på rommet mitt i Pamplona, kjempesliten. Jeg er ikke vandt til å gå så langt, og fikk virkelig merke det på kroppen. Og selv om diverse busser passerte meg etterhvert som jeg nærmet meg Pamplona, var jeg for sta til å gi opp. Hadde jeg først begynt å gå så skulle jeg søren meg gå hele veien også.

Med ryggsekk og turklær likna jeg nok veldig en pilgrim, og el Camino de Santiago passerer jo gjennom Pamplona. Pssst hørte jeg bak meg, det var en gutt som lurte på om jeg var pilgrim, for da gikk jeg i alle fall feil vei. Neida, jeg bare gikk fordi jeg ikke gadd å vente på bussen, og hadde nå gått i to timer. Han ble mildt sagt forskrekket, det er noe spanske jenter ALDRI ville funnet på å gjøre. Vel, da er det jo godt at jeg er norsk. Hector heter han, og vi går faktisk på samme universitet.


Typisk hus i Añezcar

Tilbake i hybelen vare det bare å hive i seg litt mat, hvile beina litt og finne fram skolebøkene. Jeg har innlevering i kultur og sivilisasjon på tirsdag og i skriftlig på torsdag, så her er det bare å jobbe på.

1 kommentar:

  1. Haha, syns jeg ser deg der du går, Maja! Sprek du er!! Virker som du har det bra! Jeg følger reisen din her, og storkoser meg!
    Klem fra Malin :-)

    SvarSlett