tirsdag 5. januar 2010

Japaner på reisefot med mer.

Jeg kom visst i snakk med flere av romkameratene mine her i Barcelona likevel. Og en av dem var en veldig hyggelig dame fra Japan. Yukari hadde reist i to døgn for å komme til Spania, og har i løpet av to uker vært innom Gran Canaria, Mallorca og nå Barcelona. Snakk om å ikke la seg stoppe av utallige flyplasser, folkemengder og lange køer! Hun reiser hjem i morgen, og krysser fingrende for en mer direkte reiserute.



Yukari var god i engelsk, hun hadde nemlig studert språket i England. Og der hadde hun blitt kjent med en norsk jente som het Maja (!). Snodig. Hun har siden vært i Norge for å besøke henne, på samme måte som Maja har vært i Japan og besøkt Yukari. Hun var da innom Oslo og Bergen og dro via Finland hjem.

Yukari har backpacka latinamerika i tre mnd, og var da innom Brasil, Chile, Venezuela, Belize, Mexico og Argentina. Jeg er misunnelig.

Jeg spurte henne om hvor hun drar neste gang, men det visste hun ikke. Hun drar dit hvor bekjente rundt omkring i verden inviterere henne til! Spontan og impulsiv dame!



På bildet over ser dere Haimi Grinberg og Tal Lichter fra Israel, som jeg også deler rom med her. Haimi har vært i Barcelona tre ganger, og har nå tatt med seg sin kamerat for å se på forballkamper.
Israel er ikke like farlig som mediene skal ha det til, de mente begge to at jeg ville være trygg der nede. Kanskje turen går til Israel en gang.


DIVERSE OPPLEVELSER

Jeg må forresten nevne en ting, kanskje mest rettet til Helle. På La Rambla er det mange gatemalere, og en av dem hadde tegnet det bildet av Mr. Viggo Mortensen! OH MY GOD! Skulle gjerne tatt det med meg, men 700 NOK var for mye.

Og så har jeg sett en dame med langt, grønt hår. Lite lekkert. Det var ikke bare jeg som snudde meg etter henne.

Og til middag i dag så holdt jeg på å be med meg en uteligger som jeg syntes så synd på, som gikk og lette etter tomflasker i fillete klær. Men hodet mitt tenkte raskere enn hjertet, og før jeg fikk tenkt to ganger på det så var han borte. Kanskje like greit.


KLAR FOR Å DRA VIDERE

Jeg gleder meg til å dra videre til Pamplona i morgen. Det blir deilig å komme i gang med hverdagen og falle til ro på ett sted. Jeg merker at det er litt vanskelig å få utløp for rastløsheten her, jeg skulle gjerne hatt skog og trær rundt meg i steden for asfalt og biler. Det er jo heller ingen vits i å spore opp et ridesenter når jeg bare skal være her en dag.




2 kommentarer:

  1. Da var turen din igang, Maja! Er sååå misunnelig! Kommer til å følge bloggen din!! Gleder meg til å "reise"sammen med deg via den :-)
    Klem fra Malin :-)

    SvarSlett
  2. Hei hei Maja! Kos deg og god tur videre. Jeg skal også tilbake til Barcelona, det er helt sikkert :-) Gleder meg til å følge deg på reisen her på bloggen! Klem fra iskalde Norge. Igår da jeg gikk til jobben, viste gradestokken minus 20 grader. Brrr

    SvarSlett